به نظر شما مهم ترین راز موفقیت برگزاری کلاس آنلاین چیست؟

 

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید چگونه میتوانید یک کلاس آنلاین را با آرامش خاطر برگذار کنید و هیچ نگرانی برای ارایه مطالب خود یا حتی مشارکت در مطالب ارایه شده نداشته باشید.

 

در پاسخ به این سوال باید بگویم که یک نرم افزار آموزش مجازی که از هر لحاظ مورد تایید باشد می تواند نگرانی شما را به آرامش خاطر تبدیل کند. بیگ بلو باتن تمام نگرانی های شما را به آرامشی همراه با لذت در ارایه مطالبتان تبدیل خواهد کرد.

 

بیگ بلو باتن چیست؟ (Bigbluebutton)

 

بیگ بلو باتن (Bigbluebutton) یک نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین یا سیستم کنفرانس وب متن باز برای آموزش آنلاین با هدف ارتقا سطح کیفیت یادگیری برای همه دانش پذیران است

 

 

 

 چرا نرم افزار آموزش مجازی بیگ بلو باتن؟

 

 

ویژگی های خاص و حرفه ای بیگ بلو باتن کاربران زیادی را به طرف خود جلب کرده است:

 

متن باز است و می توانید روی سرور خود شخصی سازی انجام دهید.

 

ویژگی های اصلی مورد انتظار شما از یک سیستم کنفرانس وب تجاری یا آموزشی را به آسانی برآورده می کند. در ادامه به این ویژگی ها می پردازیم.

 

مفهوم واقعی یادگیری آنلاین در بیگ بلو باتن به راحتی قابل انجام است. ویژگی حرفه ای تخته سفید چند کاربره مشارکت دانش آموزان و معلم را در حل مسائل پیچیده ریاضی و سایر دروس فراهم می کند.

همچنین BigBlueButton با تمام سیستم های اصلی مدیریت یادگیری (LMS) ، از جمله Canvas ، Jenzabar ، Moodle ، Sakai و Schoology ، ادغام داخلی دارد. از ویژگی های فوق العاده این نرم افزار قابلیت پشتیبانی از ابزارهای (LTI) 1.0 برای ادغام با سایر سیستم های LMS (مانند Blackboard و D2L) است.

 (LTI) یک پروتکل استاندارد است که توسط IMS Global Learning Consortium تدوین شده است و به سرویس های آنلاین (از قبیل OneNote، Office Mix و …) اجازه ادغام با «سیستم مدیریت یادگیری» (LMS) شما را می دهد

 

تجربه آموزشی متفاوت با بیگ بلو باتن

 

 

ویژٰگی های خاص و منحصر به فرد بیگ بلو باتن گامی نو را در جهت یادگیری آنلاین برداشته است و راحتی کار با آن باعث جلب توجه و رضایت هرچه بیشتر کاربران شده است. از جمله ویژگی ها و مزایای این نرم افزار قدرتمند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

اشتراک صفحه نمایش : می توانید هر صفحه ای از کامپیوتر خود را بدون قطعی و مشکل اتصال به راحتی در معرض دید کاربران تان قرار دهید.

اشتراک گذاری صدا : در بیگ بلوباتن صدایی بدون نویزرا تجربه خواهید کرد

اشتراک گذاری تصویر : تصویر خود را با کیفیت عالی HD به نمایش بگذارید

امکان گفتگوی دوستانه و صمیمی در وقت استراحت در فضایی مجزا را در اختیار کابرانتان قرار دهید تا به راحتی بتوانند در مورد کلاس و مطالب ارائه شده تبادل اطلاعات کنند.

ویژگی خارق العاده نظرسنجی در محیط کلاس آنلاین باعث می شود شما به عنوان مجری بتوانید از کارانتان فیدبک بگیرید.

بیگ بلو باتن درباره امنیت مطالب ارائه شده شما در آموزش آنلاین نیز اندیشیده، اگر BigBlueButton بر روی سرور دارای گواهی TLS نصب شده باشد ، تمام محتوای ارسال شده از سرور به مرورگر وب را رمزگذاری می کند.

BigBlueButton هنگام اشتراک گذاری صدا ، تصویر یا صفحه از پروتکل های امنیتی استاندارد DTLS و SRTP استفاده می کند بنابراین می توانید آسوده خاطر به ارایه مطالبی که برای جمع آوری اش زحمت کشیده اید بپردازید.

DTLS : دیتاگرام امنیت لایه انتقال (DTLS) یک پروتکل ارتباطی است که امنیت را برای جلوگیری از استراق سمع، دستکاری، یا جعل پیام در دیتاگرام برنامه‌های کاربردی با اجازه دادن به آنها برای برقراری ارتباط فراهم می‌کند.

SRTP: پروتکل SRTP مشخصه ای از پروتکل RTP را تعریف می کند که هدف آن ارائه رمزنگاری، احراز هویت پیام، یکپارچگی و حفاظت از داده RTP در کاربرد های unicast و multicast است.

 

پشتیبانی موبایل

 

بیگ بلو باتن دارای طراحی “mobile first” است. یعنی رابط کاربری (UI) طوری طراحی شده تا روی دستگاه تلفن همراه به راحتی اجرا شود. مانند دسکتاپ ، نیازی نیست هیچ برنامه موبایلی را از اپ استور برای بارگیری یا نصب بیگ بلو باتن دریافت کنید چون این نرم افزار قدرتمند در مرورگر تلفن همراه شما اجرا می شود.

 

بیگ بلو باتن در iOS نسخه ۱۲.۲+ و Android نسخه ۶.۰+ قابل اجرا است و به راحتی از طریق صفحات مرورگر خود می توانید در جلسات آنلاین شرکت کنید بدون اینکه از قبل برنامه یا افزونه خاصی را نصب کرده باشید. BigBlueButton در Safari Mobile (iOS) یا Google Chrome (Android) یا سایر مرورگر هایی مثل فایرفاکس نیز اجرا می شود.

 

عکس زیر صفحه نمایش از بیگ بلو باتن در حال اجرا بر روی تلفن iOS در حالت افقی است.

تنها محدودیتی که در سیستم عامل های تلفن همراه وجود دارد این است که مرورگرها از اشتراک صفحه موبایل پشتیبانی نمی کنند (اگرچه می توانید اشتراک صفحه نمایش کاربر دیگری را مشاهده کنید).